loader
Met veel plezier mag ik ANDERS LEREN MET PAARDEN aanbieden in mijn coach praktijk! Een manier waarbij kinderen in de buitenlucht, in beweging en met zowel mentale als fysieke ondersteuning van paardenkracht aan de slag gaan met de lesstof van de basisschool.
De methode
Met de kinderen gaan we topdown aan de slag. Er is zo weinig mogelijk gesproken instructie. Kinderen krijgen eerst het totale plaatje te zien van wat zij die dag gaan leren. Daarna passen we de oefening met de paarden in de bak toe. In de bak gaan we vooral werken met beeld en gevoel om zo visueel, auditief en kinesthetisch de leerstof aan te bieden. Dat is fijn voor alle kinderen omdat dat bij hen aansluit. Leren doe je immers met je hele lijf! Al spelende en doende ontdekken we waar de uitdagingen zitten:
Daar kunnen we allemaal bij helpen. Door de uitdagingen allereerst te ontdekken en vervolgens te verhelpen met allerhande spelletjes en parcoursen, kunnen kinderen spelenderwijs de draad weer oppakken en grote stappen maken. Overigens gebruiken we beproefde methodes, zoals Taal in Blokjes en Met Sprongen Vooruit en sluiten we zoveel als mogelijk aan bij school. Door kinderen een korte periode deze vorm van ‘bijles’ te gunnen, kunnen ze op school weer meekomen. Ze krijgen meer zelfvertrouwen en hun plezier in het leren terug.
De natuur van kinderen is bewegen, spelen en ze hebben als vanzelf een lijntje met dieren. Vaak zijn de eerste woorden van het kind ook diergerelateerd (woef, mauw…) en vinden ze in hun knuffeldieren troost. Kinderen ontspannen bij dieren en vinden bij ons een maatje waarmee zij hun uitdagingen aangaan.
img
img
img

We hebben ze allemaal wel eens, van die gedachtes die helemaal niet helpend zijn. Tijdens de mind-set sessie gaan we rode en groene gedachtes herkennen en leren over de chillzone, leerzone en paniekzone. 

Werkwoordspelling, voor veel kinderen (en volwassenen) blijft dit een struikelblok. Schrijf ik dit woord nu met een -d, een t of toch -dt en die verleden tijd is het -de of -dde? Geloof ons nou, bij de paarden blijkt die werkwoordspelling en ’t x-kofschip in ene niet zo lastig meer. 

Leer de belangrijkste spellingregels: dichte klank (hakwoord), lange open klank, korte open klank, tweetekenklank, langermaakwoord, stomme e, sch en viertekenklank. Gebaseerd op de F&L methode Taal in Blokjes, maar bij ons natuurlijk met de paarden. 

Ren, rij en spring door de klok met hele en halve uren, kwart voor en kwart over en gebruik het stoplicht voor de minuten.

Grip op de tijd door de digitale vrienden aan elkaar te koppelen.

Welke tafel(s) wil jij leren? Ontdek het patroon en zet ze in je hoofd.

Flitsen en splitsen met hoeveelheden en getallen. Verliefde harten op de getallenlijn tot 10, optellen/aftrekken op de getallenlijn tot 20 en getallen raden en optellen/aftrekken tot 100.

Bonte Paarden Praatjes is aangesloten bij

kreac-wit

KREAC

Kwaliteitsregister voor de equine assisted coach

GATVirtueelschild

GAT

Geschillen Alternatieve Therapeuten​

CATvirtueelschild-2

CAT

Collectief Alternatieve Therapeuten

Klachtenregeling

Als CAT-therapeut val ik onder het Wkkgz-klachtrecht en tuchtrecht bij de Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten (GAT). GAT is een rijks erkende en volledig onafhankelijke Wkkgz geschillencommissie. Voor meer informatie over mijn klachtenregeling zie: https://gatgeschillen.nl

Beroepscode

Ik werk als CAT-therapeut volgens de richtlijnen van de GAT-beroepscode. Voor meer informatie zie: https://gatgeschillen.nl/beroepscode

Contactgegevens

img

Onze locatie

Herenweg, Rijnsaterwoude

img

Email

Sandra@bontepaardenpraatjes.nl

img

Telefoonnummer

+31 610419168

back-to-top