- De lange en korte open klank zitten er bijvoorbeeld nog niet goed in.
- De splitsingen tot tien, met in het bijzonder de Verliefde Harten, gaat nog niet goed.
- De ordening van de tientallen en eenheden is niet op orde.
- Het is voor de leerling moeilijk om zelf structuur aan te brengen in zijn of haar aanpak.
- De tafels zijn onvoldoende geautomatiseerd.
- De klok draait alle kanten op.
- Of nog iets anders…
We hebben ze allemaal wel eens, van die gedachtes die helemaal niet helpend zijn. Tijdens de mind-set sessie gaan we rode en groene gedachtes herkennen en leren over de chillzone, leerzone en paniekzone.
Werkwoordspelling, voor veel kinderen (en volwassenen) blijft dit een struikelblok. Schrijf ik dit woord nu met een -d, een t of toch -dt en die verleden tijd is het -de of -dde? Geloof ons nou, bij de paarden blijkt die werkwoordspelling en ’t x-kofschip in ene niet zo lastig meer.
Leer de belangrijkste spellingregels: dichte klank (hakwoord), lange open klank, korte open klank, tweetekenklank, langermaakwoord, stomme e, sch en viertekenklank. Gebaseerd op de F&L methode Taal in Blokjes, maar bij ons natuurlijk met de paarden.
Ren, rij en spring door de klok met hele en halve uren, kwart voor en kwart over en gebruik het stoplicht voor de minuten.
Grip op de tijd door de digitale vrienden aan elkaar te koppelen.
Welke tafel(s) wil jij leren? Ontdek het patroon en zet ze in je hoofd.
Flitsen en splitsen met hoeveelheden en getallen. Verliefde harten op de getallenlijn tot 10, optellen/aftrekken op de getallenlijn tot 20 en getallen raden en optellen/aftrekken tot 100.